CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

May 20, 2011

Inspirasiku..

Muzik, puisi, novel..

Tiga elemen yang aku selalu jadikan sebagai inspirasi aku utk menambahkan lagi motivasi diri, kekuatan diri selain dengan Menghadap-Nya.

Muzik selalu didengari oleh setiap manusia. 
Hiburan drpd muzik membuatkan manusia lalai, feeling dan bermacam perasaan yang ada.
Dengan muzik, aku akan cuba menghayati segala lirik nya, alunan muzik nya.
Dan terkadang aku akan cuba utk mencari segala nota-nota muzik tersebut utk aku bermain piano.
Paila aku dapat bermain dengan elok, aku akan meminta seluruh ahli keluarga ku utk mendengar dan terhibur dengan alunan muzik tersebut.

Puisi selalunya dipelajari dan dibaca pabila di bangku sekolah. 
Bermacam-macam bahasa, loghat yang digunakan dlm sesebuah puisi.
Kadang-kadang aku tak faham apa yang disampaikan oleh puitis itu..
Kadang-kadang aku faham dengan sendirinya apa yang tersirat.
Tetapi kadang-kadang puisi membuatkan aku pening dengan bahasa-bahasa indahnya.

Novel?
Sesetengah novel yang akan ku pilih utk dibaca, difahami, dihayati.
Bukannya semua novel cintan-cintun yang akan ku baca. 
Kebanyakan nya aku akan membaca novel-novel yang melibatkan dunia fantasi.
Fantasi itu akan membuatkan aku utk berfantasi sama.
Fantasi itu akan mengajar aku utk mencapainya pada suatu hari nanti.

*Akan tercapai kah segala apa yang aku fikirkan & inginkan?
InsyaAllah suatu hari nanti..
:)

0 comments: