CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

April 23, 2011

Thank you~

Dengan menyebut nama-Mu Ya Allah Yang Maha Pengasih & Maha Penyayang..
Ya Allah...
Diri ini terlalu banyak dosa, terlalu banyak kesilapan yg dilakukan sebelum ini..
Segala kebodohan yang dilakukan, dosa-dosa yg dilakukan tak kira dlm percakapan mahupun perbuatan..


Ya Allah,
Adakah diri ini layak utk memohon keampunan drpd-Mu?
Aku sedar aku hanya lah Hamba Mu yg biasa.. Yang selalu sahaja melanggar perintah-Mu..
Yang sering kali lupa akan diri-Mu..
Hati ini juga kadang-kadang dibelenggu rasa iri hati, hasad dengki, segala macam kejahatan yang hadir dlm diri ini..
Adakah aku tak kuat utk melawan segala macam perasaan itu?
Aku tak mampu utk memberi sebarang komen yang kurang bernas.
Aku sering kali memberi komen yang negatif yang mampu menyinggung hati & perasaan orang-orang di sekeliling ku.
Tp mereka juga memberi feedback yang sama.. yang kadang kala membuatkan aku bertambah sakit hati..
Bilakah akan hilang nya rasa sakit hati ini?
Ya Allah, kepadaMu aku bermohon, berharap utk menghilangkan segala rasa sakit ini..


Ya Allah, satu lagi pintaku...
Kau lupakan lah aku tentang dia, Ya Allah..
Kau temukan lah aku dengan seseorg yang benar-benar boleh membimbing aku yang boleh menjaga aku..
Sesungguhnya aku adalah perempuan yang hanya akan bergantung dengan seorg yang bernama lelaki..
Temukanlah aku dengan 'tulang rusuk' yang ada dalam diri ini..
Tp, Ya Allah.. aku juga sedar bahawa aku bukanlah layak utk seseorg yang benar-benar alim, yang baik..


*Aku bukanlah insan, manusia, kawan yang baik. Tp aku berusaha utk menjadi lebih baik. Mungkin dengan teguran, 'nganjingan' itu semua boleh dijadikan sebagai motivation utk aku bangun semula. Trust me, nobody's perfect.. Terima kasih juga di atas segala-galanya.. Tanpa mereka semua, aku xmampu utk mengenali diri aku yang sebenar-benarnya pabila bersama mereka.. :)



3 comments:

more life and more, more fun said...

let Allah find ur destiny..may Allah bless u dear..muaahhhsss for your spirit!

are-n haikara said...

AIN : Thank you so much. I've read your post. & really, aku rasa macam kena tampa 20juta kali. uhuhu~

more life and more, more fun said...

wahhh..ganas dgn 20 juta kali..hak9..well saling nsht mnasihat hokey..hambik ko yg hado..hahah